Με εξαιρετική επιτυχία και τη συμμετοχή πολλών μελών και φίλων του Σωματείου «Φίλοι Μνημείων Θεσσαλονίκης» πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 10 Μαΐου 2026 η προγραμματισμένη εκδρομή μας στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς τόπους της χώρας και Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Μέσα σε ένα πανέμορφο φυσικό περιβάλλον με τις μυρωδιές και τα χρώματα της ανοιξιάτικης φύσης, περιηγηθήκαμε στα σπουδαία μνημεία του αρχαιολογικού χώρου και γνωρίσαμε από κοντά τον σημαντικό ρόλο των Φιλίππων, τόσο στην μακεδονική όσο και στη ρωμαϊκή και την πρώιμη χριστιανική ιστορία.
Στην περιήγησή μας στον αρχαιολογικό χώρο, καθοριστική υπήρξε η συμβολή της κυρίας Σταυρούλας Δαδάκη, Προϊσταμένης της Εφορείας Αρχαιοτήτων Καβάλας – Θάσου, η οποία με τις γνώσεις και την εμπεριστατωμένη εισήγησή της ανέδειξε τις
σημαντικές πτυχές της ιστορίας και της αρχαιολογικής αξίας του χώρου.
Το ενδιαφέρον μας συγκέντρωσαν το επιβλητικό αρχαίο θέατρο, που συνδέεται με τη μακραίωνη πολιτιστική ζωή της πόλης, η ρωμαϊκή αγορά με τα δημόσια κτίρια – διοικητικό κέντρο των Φιλίππων στη ρωμαϊκή εποχή -, ο μεγάλος πλακόστρωτος δρόμος που έχει ταυτιστεί με την αρχαία Εγνατία Οδό καθώς και οι παλαιοχριστιανικές βασιλικές και το συγκρότημα του «Οκταγώνου», που μαρτυρούν τη σημαντική θέση των Φιλίππων στην εξάπλωση του χριστιανισμού.
Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με μεσημεριανό γεύμα στο χωριό Μεσολακκιά Σερρών.





