Ξενάγηση στο Μουσείο «Θεσσαλονικέων Μητρόπολις»

Μια ακόμη ιδιαίτερα επιτυχημένη εκδήλωση του Σωματείου «Φίλοι Μνημείων
Θεσσαλονίκης» πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 17 Ιουνίου 2026, με την ξενάγηση μελών στο νέο Μουσείο «Θεσσαλονικέων Μητρόπολις». Με την πολύτιμη συνδρομή του κ. Κωνσταντίνου Σφήκα, διακεκριμένου διπλωματούχου ξεναγού και μέλους του Σωματείου μας, οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το νέο μουσείο, το οποίο στεγάζεται στο διατηρητέο κτήριο στρατωνισμού Α3, εντός του Μητροπολιτικού Πάρκου Παύλου Μελά και φιλοξενεί σε δύο ορόφους
αρχαιότητες που ήρθαν στο φως κατά τις εργασίες κατασκευής του Μετρό.

Στο ισόγειο, οι συμμετέχοντες θαύμασαν εντυπωσιακά ευρήματα που
ανασυνθέτουν πτυχές της καθημερινής ζωής, καθώς και ταφικές και λατρευτικές συνήθειες από περιοχές εκτός των τειχών της αρχαίας πόλης. Στον πρώτο όροφο παρουσιάζεται με μοναδικό τρόπο η πολεοδομική εξέλιξη της Θεσσαλονίκης κατά μήκος της κεντρικής οδικής αρτηρίας, του decumanus maximus, σε συνδυασμό με ευρήματα από τις καθημερινές, οικονομικές και εμπορικές δραστηριότητες των κατοίκων, αναδεικνύοντας τεκμηριωμένα τη μακραίωνη και πολυκύμαντη ιστορία της πόλης από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα. Πλούσιο εποπτικό υλικό, εντυπωσιακές προβολές και σύγχρονες ψηφιακές εφαρμογές πλαισιώνουν τα
εκθέματα, προσφέροντας στους επισκέπτες μια ολοκληρωμένη και ιδιαίτερα
ελκυστική μουσειακή εμπειρία.

Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε με την περιήγηση στον εξωτερικό χώρο του μουσείου, όπου οι συμμετέχοντες θαύμασαν τα εξαιρετικής τέχνης ψηφιδωτά δάπεδα αστικής έπαυλης που βρέθηκε στο σταθμό του μετρό Αγ. Σοφίας.

Όλοι οι συμμετέχοντες αποχώρησαν με τις καλύτερες εντυπώσεις από το νέο
μουσείο, στο οποίο αποτυπώνεται, για πρώτη φορά τόσο ολοκληρωμένα, η
αδιάλειπτη οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική δραστηριότητα της Θεσσαλονίκης μέσα στους αιώνες, επιβεβαιώνοντας τον διαχρονικό της ρόλο στην ιστορία.