Ξενάγηση στου ναούς της Αχειροποιήτου και της Αγίας Σοφίας

Με τη συμμετοχή πλήθους μελών και φίλων διοργανώθηκε, το Σάββατο 28
Μαρτίου 2026, από το σωματείο «Φίλοι Μνημείων Θεσσαλονίκης» ξενάγηση στους ιστορικούς ναούς της Παναγίας Αχειροποιήτου και της του Θεού Σοφίας καθώς και στα αρχαιολογικά ευρήματα του σταθμού μετρό Αγίας Σοφίας.

Την ξενάγηση πραγματοποίησε ο κύριος Κωνσταντίνος Παπαστάθης, αρχαιολόγος και ξεναγός, ο οποίος με την εμπεριστατωμένη και γλαφυρή εξιστόρησή του ανέδειξε τη διαχρονική ιστορική και καλλιτεχνική αξία των μνημείων.


Η δράση ξεκίνησε από τον ναό της Παναγίας Αχειροποιήτου, ένα από τα
σημαντικότερα μνημεία της παλαιοχριστιανικής περιόδου που χρονολογείται στα τέλη του 5ου αιώνα και συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο μνημείων παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Ο ναός εντυπωσιάζει με τον πλούσιο γλυπτό αρχιτεκτονικό διάκοσμο, τα σύνθετα ιωνικά κιονόκρανα, τα εντυπωσιακά ψηφιδωτά και τις εικόνες, που συνθέτουν ένα πολύτιμο σύνολο βυζαντινής τέχνης.

Συνεχίσαμε την ξενάγηση με μια στάση στις αρχαιότητες του σταθμού Αγίας Σοφίας, οι οποίες αναδεικνύουν με τρόπο άμεσο και παραστατικό την «ορατή ιστορία της βυζαντινής πόλης».

Η ξενάγηση ολοκληρώθηκε στον επιβλητικό ναό της του Θεού Σοφίας, ένα από τα εμβληματικότερα μνημεία της Θεσσαλονίκης, όπου παρουσιάστηκαν η μνημειακή αρχιτεκτονική του και τα εξαιρετικής τέχνης ψηφιδωτά στον χώρο του ιερού και στον τρούλο, που συνιστούν κορυφαία δείγματα της βυζαντινής καλλιτεχνικής δημιουργίας.