Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα «Aγαπάμε την πόλη μας – Υιοθετούμε τα μνημεία της» 2014-2015

ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
Το αντικείμενο του προγράμματος είναι η υιοθεσία ενός μνημείου της Θεσσαλονίκης από ένα σχολείο (Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο).
Το πρόγραμμα θα εφαρμοσθεί πιλοτικά σε πέντε μνημεία της πόλης (κλασικών χρόνων, ρωμαϊκών χρόνων, βυζαντινών χρόνων, νεοτέρων χρόνων, αρχαιολογικό χώρο).

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
Η πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος θα διαρκέσει τρία χρόνια, με δυνατότητα συνέχισης ή και επέκτασής του και σε άλλα μνημεία.

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ:
Για κάθε μνημείο θα συμμετέχουν:
α) ομάδα μαθητών, με εθελοντική δήλωση συμμετοχής, από το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο σε συνεργασία μεταξύ τους.
β) ένας δάσκαλος και δύο καθηγητές ως επιβλέποντες.
γ) αρχαιολόγος ή αρχιτέκτονας από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού ή από το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
δ) δύο γονείς από το σύλλογο γονέων του σχολείου.
ε) εκπρόσωπος του Συλλόγου-Σωματείου (τί είναι από τα δύο είναι?) Φίλων Μνημείων Θεσσαλονίκης.

ΣΤΟΧΟΣ-ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
Ουσιαστική επαφή των μαθητών με την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης τους.
Ευαισθητοποίησή τους στο σεβασμό, την προστασία και την προβολή των μνημείων.
Άσκηση στην ομαδική εργασία, την ευρύτερη συνεργασία και την προσφορά στον πολιτισμό.
Απόκτηση ουσιαστικής γνώσης για την ιστορία και το μνημειακό πλούτο της πόλης.
Προώθηση και μετάδοση αυτής της γνώσης σε συμμαθητές τους, σε μαθητές άλλων σχολείων και στους γονείς τους, με διαλέξεις, κείμενα, εικαστικά δρώμενα κ.λ.π.
Άσκηση στη συμμετοχή στα κοινά της πόλης και στην επαφή με φορείς της πόλης και δημόσιες υπηρεσίες.
Ανάπτυξη πρωτοβουλιών σε ρεαλιστική βάση και εξάσκηση στην υπευθυνότητα και τη διεκδίκηση υγιών αιτημάτων.

ΔΡΑΣΕΙΣ:
Προγραμματισμένες συναντήσεις της ομάδας συμμετεχόντων.
Σύνταξη έκθεσης προόδου ανά εξάμηνο.
Στα τρία πρώτα εξάμηνα προγραμματισμένες επισκέψεις για επαφή με το μνημείο.
Προγραμματισμένες διαλέξεις από ειδικούς.
Φωτογράφιση του μνημείου, συγκέντρωση αρχειακού ή βιβλιογραφικού υλικού.
Σε ειδικές περιπτώσεις επισκέψεις εθελοντικής εργασίας (καθαρισμός του μνημείου από χόρτα, σκουπίδια, αφισοκολλήσεις, γκράφιτι κ.λ.π.) κατόπιν αδείας από την αρμόδια Εφορεία Αρχαιοτήτων.
Από το 4ο εξάμηνο και μετά διαλέξεις των μαθητών της ομάδας σε άλλα σχολεία, ξεναγήσεις στο μνημείο από τους μαθητές της ομάδας σε μαθητές άλλων σχολείων, σε γονείς και σωματεία της πόλης.
Κατασκευή και μοίρασμα φεϊγβολάν από τους μαθητές με πανηγυρικό τρόπο σε καταστήματα, υπηρεσίες, απλούς δημότες.
Ενέργειες για την τοποθέτηση πινακίδας εφόσον δεν υπάρχει.
Επαφές με σχολεία της ομογένειας και σχολεία άλλων κρατών.
Δημιουργία ιστοσελίδας στο διαδίκτυο.
Διατύπωση προτάσεων για την ανάδειξη και προβολή του μνημείου και προώθηση και υποστήριξή τους με διαβήματα σε αρμόδιους φορείς.
Αποστολή εκπροσώπων σε συνελεύσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου κ.λ.π.
Συντονισμός και ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών μεταξύ των τριών πιλοτικών ομάδων.
Ενεργοποίηση τυχόν υπαρχόντων εκπαιδευτικών προγραμμάτων.
Πιέσεις για δημιουργία νέων.

ΚΙΝΗΤΡΑ:
Βαθμολογία ομάδων.
Απονομή βραβείων από Υπουργείο Παιδείας, το Υπουργείο Πολιτισμού και Συλλόγους γονέων

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *