«Ιστορίες χρυσού και μεταξιού. Επαναπροσδιορίζοντας το Μπεζεστένι στον τουριστικό χάρτη

Με τη συμμετοχή πολλών μελών και φίλων πραγματοποιήθηκε με μεγάλη
επιτυχία, την Τετάρτη 26 Νοεμβρίου, ώρα 18:00, η εκδήλωση του Σωματείου «Φίλοι Μνημείων Θεσσαλονίκης», στην αίθουσα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου «ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ» με θέμα «Ιστορίες χρυσού και μεταξιού. Επαναπροσδιορίζοντας το Μπεζεστένι στον τουριστικό χάρτη».

Στην εκδήλωση συμμετείχαν με αξιολογότατες, επιστημονικά τεκμηριωμένες
ομιλίες η κυρία Ελευθερία Θεοδωρούδη, MΑ Αρχαιολογίας – MΑ Μουσειολογίας, Υποψήφια Διδακτόρισσα ΑΠΘ, η κυρία Άνη Λεφάκη, Ομότιμη Καθηγήτρια Αρχιτεκτονικού Σχεδιασμού, Αποκατάστασης και Επανάχρησης Ιστορικών Κτιρίων και Συνόλων Α.Π.Θ. και η κυρία Στέλλα Κωστοπούλου, Ομότιμη Καθηγήτρια Περιφερειακής Οικονομικής και Τουριστικής Ανάπτυξης Α.Π.Θ.

Η κυρία Ελευθερία Θεοδωρούδη ανέδειξε στην εισήγησή της την ιστορική
πορεία του σταυροδρομιού όπου βρίσκεται το Μπεζεστένι, με έμφαση στη
διαχρονία του ρόλου και της λειτουργίας των αγορών στην περιοχή καθώς και σε δράσεις ευαισθητοποίησης ως προς την σημασία του στην ιστορική μνήμη και την τοπική ταυτότητα.

Στη συνέχεια η κυρία Άνη Λεφάκη αναφέρθηκε στον ρόλο και τη σημασία
του κτίσματος στη λειτουργία του διαχρονικού εμπορικού πυρήνα της
Θεσσαλονίκης, στη χωρική οργάνωση της πόλης και στην ιστορική ταυτότητα της αγοράς της καθώς και σε ζητήματα διαχείρισής του ως μνημείου.

Η κυρία Στέλλα Κωστοπούλου στην ομιλία της, αφού επεσήμανε την
αμετάβλητη από τον 15ο αι. αρχική εμπορική χρήση του μνημείου, ανέπτυξε
εύστοχα τις δυνατότητες αναβάθμισης της τουριστικής αξιοποίησης του
Μπεζεστενίου, με την ανάδειξη της πολιτιστικής του ταυτότητας και την προστασία της αυθεντικότητας της λειτουργίας του και με στόχο την ενίσχυση της αγοράς του Ιστορικού Κέντρου της Θεσσαλονίκης.

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με παρεμβάσεις από εκπροσώπους της Αγοράς
του Ιστορικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και του Μπεζεστενίου, που αναφέρθηκαν σε προβλήματα των επαγγελματιών και σε λειτουργικά ζητήματα του Μπεζεστενίου.

Την εκδήλωση χαιρέτισε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης Κυριάκος Μερελής, τον οποίο το σωματείο μας ευχαριστεί θερμά για τη φιλοξενία και την πρόθυμη παραχώρηση της αίθουσας.